Algemene voorwaarden

"De consument heeft het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst."

Definities / termen in de algemene voorwaarden:

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van BeCommerce en producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in het kader van een professionele activiteit.
  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
  5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand volgens art. 47 Wet Marktpraktijken;
  7. Dag: kalenderdag;
  8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
  9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Identiteit van de ondernemer:

  • Naam ondernemers: Verschuere Caroline & Deleenheer Gino
  • Handels benaming : KARO schoenen & lederwaren
  • Vestigingsadres: Dorp 94 - 9450 Denderhoutem – België
  • Bezoekadres: Idem vestigingsadres
  • Telefoonnummer: +32 54 32 16 63 tijdens openingsuren
  • E-mailadres: schoenen.karo@pandora.be
  • Ondernemings & btw-identificatienummer: BE0 734 385 911

Toepassing.

Betreffende de webshop van de handelszaak: “Karo schoenen & lederwaren” het bezoek en het gebruik ervan en de online en afstandsverkoop die er uit voortvloeit. Zowel Schoenen Karo als de klant verklaren zich akkoord met deze algemene voorwaarden. De klant die een online bestelling plaatst en online product(en) koopt bij Schoenen Karo wordt verondersteld deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en ermee akkoord te zijn. Deze algemene voorwaarden worden geregeld aangepast aan nieuwe evoluties. Enkel de actuele versie is van toepassing!

Gedragscode:

De ondernemer is lid van BeCommerce en onderschrijft de BeCommerce-gedragscode die men hier kan downloaden: https://www.becommerce.be/upload/Gedragscode%20BeCommerce%20Kwaliteitslabel20131021095552.pdf

Met andere woorden: Schoenen Karo is aangesloten en gescreend  bij  BeCommerce en mag hun kwaliteitslogo voor correcte online verkoop dragen. Aangesloten handelszaken worden op regelmatige basis gecontroleerd. http://becommerce.be/nl/leden/zoek-een-lid/d/certificate/431

Taal communicatie

Alle communicatie betreffende online en afstand bestellen, kopen , inlichtingen, klachten enz. gebeurt vooralsnog uitsluitend in de Nederlandse taal.

Eventuele onvolkomenheden en zetfouten op de website.

Het up to date houden van de website is mensenwerk, alhoewel we dit tot een absoluut minimum trachten te beperken kunnen fouten alsnog voorkomen op de website. In geval zo een fout tot discussie over een product, zijn hoedanigheid of zijn prijs zou leiden dan behoudt Schoenen Karo zich het recht om deze fout op de website gewoon te corrigeren. Een fout op de website kan niet worden aangehaald om wat dan ook te eisen.

Aanbod producten en artikels op de website – webshop.

Ondanks het feit dat de catalogus en website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat of niet up-to-date is.
wanneer u specifieke vragen heeft over bijvoorbeeld maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij u vooraf contact op te nemen met onze winkel via info@schoenenkaro.be of telefonisch op (+32) (0)54/32.16.63

De op de webshop aangeboden artikelen komen (op eventuele fouten na) overeen met de actuele voorraad in onze magazijnen. De webshop wordt meermaals per dag automatisch aangepast aan deze actuele voorraad.
Uitzonderlijk kan het echter voorkomen dat een artikel dat online besteld wordt net voordien in de fysieke winkel werd verkocht en dit nog niet is aangepast op de webshop.
In dat geval behoudt Schoenen Karo zich het recht toe om de geplaatste bestelling te annuleren en betalen we meteen het aankoopbedrag terug.

  • Afbeeldingen van de artikelen op de webshop:
    Ondanks dat we onze producten zo juist mogelijk trachten weer te geven komen de kleurweergave, formaat-interpretatie nooit voor 100% overeen met de realiteit.
  • Benaming van de artikelen op de webshop:
    We nemen meestal de artikel benaming over van de oorspronkelijke fabrikant doch we behouden ons het recht toe om een artikel of eigenschap en kleur van een artikel anders te benoemen als we dat nodig achten.

De geafficheerde artikel prijzen.

Alle prijzen die op de website zijn geafficheerd zijn in € aangeduid en zijn BTW inbegrepen.

Bij afgeprijsde artikelen blijft de originele prijs doorstreept staan en staat de nieuwe prijs in rode kleur met vermelding “promo” of “solden”
De originele prijzen van de artikelen op de webshop zijn identiek aan de originele prijzen in de fysieke winkel.
Op de webshop geafficheerde promo-prijzen gelden ook aan de kassa in de fysieke winkel.
In de fysieke winkel kunnen echter tijdelijke kortingen (opendeurdagen, braderijdagen, jaarmarkt)  worden toegestaan die op dat ogenblik niet gelden op de webshop. De online koper heeft niet het recht om deze korting op te eisen.
Op de webshop kunnen tijdelijk kortingen worden toegestaan die op dat ogenblik niet gelden in de fysieke winkel (bv dag van de webshop) De korting is dan niet zichtbaar op de webshop maar wordt bekomen door een promo-code in te voeren tijdens de online bestel procedure.

Bestellen van een of meerdere artikel(s).

Een artikel is pas definitief besteld na dat de koper met succes de betaal-procedure op de website doorlopen heeft en het overgemaakte geld zichtbaar is schoenen Karo.
De betaling van de online aankoop gebeurt via het beveiligde betaalsysteem van MultiSafePay nadat een betaalmiddel (bancontact, maestro, mastercard, visa, ideal, sofortbanking, overboekeing of paypal) geselecteerd wordt, komt de koper terecht op de beveiligde website van MultiSafePay waar de betaling kan worden afgerond.

De consument ontvangt zodra de betalingsprocedure volledig is afgerond een bevestiging e-mail met alle gegevens van de aankoop als geldig bewijs van zijn aankoop. Tevens vindt men in deze bevestigingsmail een link naar onze Algemene Voorwaarden.

In geval voor overboeking werd gekozen als betaalmiddel moet de koper eerst nog daadwerkelijk de overschrijving uitvoeren en is de betaalprocedure pas rond na dat het geld effectief op de bankrekening van Schoenen Karo verschijnt. Hierdoor kan er tussen het online bestellen en de definitieve aankoop-bevestiging/bewijs meerdere dagen verschil zitten. (bijzonder als bestelling gebeurd vòòr een weekend of feestdag).

Wie dat wenst kan ook bestellen door telefonisch of per e-mail naar het artikel te vragen.
In dat geval sturen we met e-mail een betaal-link waarmee men rechtstreeks op de MultiSafePay betaalpagina komt of vragen we het geafficheerde bedrag te storten op onze zakenrekening: Iban: BE07 1232 3724 5666 , Bic: BKCPBEB1BKB.

Reserveren van (een) artikel(s).

Men kan niet een artikel reserveren zonder het te betalen!! De enige manier om een artikel te reserveren is dit artikel online te bestellen en te opteren voor een rechtstreeks betaalmiddel (dus niet overboeking).

De technische koppeling van actuele voorraad aan de vertoonde voorraad op de webshop laat reserveren zonder betalen niet toe. (Zolang een artikel niet betaald is blijft het beschikbaar op de webshop en in de fysieke winkel voor andere potentiële kopers).

Verzending en levering of afhaling.

Afhaling in de winkel: Indien geopteerd wordt voor afhaling in de winkel wordt de bestelling in bewaring gehouden tot de koper zich aanbied.

Verzending:
We verzenden enkel met het bedrijf bpost en dit overal binnen de EU en op aanvraag ook naar landen en continenten daarbuiten.
Binnen België kan de klant kiezen voor levering thuis, op het werk, in een bpost-afhaalpunt of bpost pakjes automaat.
De klant heeft tijdens de online bestel procedure de mogelijkheid om in het vakje “vraag” zij specifieke leveringsplaats op te geven. Indien hier niets wordt opgegeven wordt de bestelling verzonden naar het opgegeven woon adres.

Alle bestellingen die we verzenden krijgen van bpost een traceercode mee zodat we steeds kunnen natrekken waar het pakket zich bevindt en of het al dan niet werd afgeleverd.
Op aanvraag verstekken deze traceercode ook aan de online koper.

Verzendkosten – tarieven.

Voor leveringen binnen België:

-Voor aankopen met een waarde gelijk aan of meer dan 70€ worden geen verzendkosten aangerekend!
-Voor aankopen met een waarde van minder dan 70€ wordt 1€ verzendkost aangerekend per tiental lager dan 100€ . Bijgevolg:

  • van 60€ tot en met 69€ = 4€
  • van 50€ tot en met 59€ = 5€
  • van 40€ tot en met 49€ = 6€
  • van 30€ tot en met 39€ = 7€
  • van 20€ tot en met 29€ = 8€
  • van 10€ tot en met 19€ = 9€
  • van 1€ tot en met 9€   = 10€

Voor leveringen naar Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland:

-Voor aankopen met een waarde gelijk aan of meer dan 100€ worden geen verzendkosten aangerekend!
-Voor aankopen met een waarde van minder dan 100€ wordt 1€ verzendkost aangerekend per tiental lager dan 100€ .

  • van 90€ tot en met 99€ = 1€
  • van 80€ tot en met 89€ = 2€
  • van 70€ tot en met 79€ = 3€
  • van 60€ tot en met 69€ = 4€
  • van 50€ tot en met 59€ = 5€
  • van 40€ tot en met 49€ = 6€
  • van 30€ tot en met 39€ = 7€
  • van 20€ tot en met 29€ = 8€
  • van 10€ tot en met 19€ = 9€
  • van 1€ tot en met 9€   = 10€

Voor leveringen naar alle andere landen wordt hetzelfde systeem van 1€ per tiental toegepast maar dan startend vanaf een hoger aankoopbedrag en dit afhankelijk van land tot land. Voor juiste verzendkost kan informatie gevraagd worden op info@schoenenkaro.be of +32 54 32 16 63

Verzendkosten kunnen niet gerecupereerd worden ingeval van retour !

Levertijd

Schoenen Karo verbind er zich toe het pakket zo snel als mogelijk te leveren binnen de mogelijkheden die bpost biedt.

Wet bedenktijd na aankoop op afstand.

Schoenen Karo verbindt er zich toe volledig conform deze wet te handelen.

“De consument heeft het recht binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering, af te zien van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder motivering”.

Retourneren – herroepingsrecht van Schoenen Karo.

Deze voorwaarden van herroeping van de bestelling en het vermelde retouradres gelden enkel voor producten aangekocht in de webshop.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, mag de klant schoenen KARO dorp 94 - 9450 Denderhoutem,via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen.

 De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht (zie bijlage 1)

Schoenen Karo biedt zijn klanten een veel ruimer en comfortabeler retour recht dan het wettelijke minimum van 14 dagen:
De klant mag zonder opgave van reden binnen de 30 dagen na bestelling van de goederen deze terugsturen of terugbrengen in de fysieke winkel. Let wel we staan deze ruimere tijd enkel toe om eventuele vertragingen in door de transportdiensten (heen en terug ) in te calculeren en op te vangen. We verwachten dat de klant meteen na ontvangst van de goederen beslist of het artikel al dan niet behouden of geretourneerd zal worden. Het is niet de bedoeling om overdreven lang (meerdere weken) te twijfelen of men al of niet zal retourneren.

Bij correcte retour (zie wat volgt) wordt meteen het aankoop bedrag integraal terug betaald.

Retour-verzendkosten worden niet terugbetaald (tenzij uitzonderlijke redenen zie klachten).
Het recht op retour vervalt de 31ste dag na dat de goederen werden aangeboden op het leveringsadres of beschikbaar waren in het door de klant gevraagde bpost punt of pakjesautomaat.
De dagen dat het pakket ter afhaling ter beschikking ligt vallen dus ook binnen deze 30 dagen.
Onder “dagen” verstaan we in dit geval “alle” dagen ook zon en feestdagen!
Vertragingen die te wijten zijn aan derden aan wie de terugzending is toevertrouwd (post, dpd, postnl, enz) kunnen niet aangeroepen worden om de retourrecht tijd te overschrijden.
Als het artikel na 30 dagen na bestelling niet terug is beschouwen wij dat als definitief verkocht en kan er niet meer worden geretourneerd.

Wat is een correcte retour:

  • De goederen moeten effectief terug in onze handen zijn! Verlies of diefstal tijdens het retour vervoer naar ons valt buiten onze verantwoordelijkheid. Retourneer daarom minstens met traceercode en eventueel ook met verzekering bij zeer dure artikels.
  • Binnen de hierboven beschreven tijd !
  • Schoenen mogen niet “gebruikt” zijn enkel aangepast !
  • Onder “gebruikt” verstaan we duidelijke afslijt sporen op de onder-zool, voetafdruk in de binnenzool en kreuken en typische voetvorm in het bovenleder van de schoen.
  • Daarom volgende tips:
    • Pas de schoenen aan op een propere en zachte ondergrond!
    • Pas de schoenen aan met kousen en/of met droge propere voeten!
    • Als de schoen duidelijk zo veel te klein, te smal of te weinig volume biedt dat het moeilijk is deze aan te trekken stop dan meteen deze pogingen en voorkom het uitrekken van de schoen.
    • Gebruik een schoenlepel om de schoenen aan te passen.
  • De originele (bijhorende) schoenendoos mag niet beschadigd zijn.
  • Het etiket met barcode, prijs maat en andere info mag niet verwijderd of beschadig zijn.
  • Daarom volgende tips:
    • Behoud minstens 30 dagen lang de bijpassende schoenendoos op een veilige droge plaats.
    • ngeval van retournering pak de doos strak in sterk inpakpapier of plaats de doos in een andere grotere doos. En plak deze verpakking stevig dicht.
    • Plak in geen geval post of vervoer documenten en sticker rechtstreeks op de doos !!

Uitzonderingen op het retour en herroepingsrecht

Het retour en herroepingsrecht geld uitzonderlijk niet voor artikelen die specifiek op vraag van de consument werden vervaardigd of onomkeerbaar werden aangepast en dus enkel voor deze betreffende consument bestemt kunnen zijn. (voorbeeld schoenen die speciaal werden aangepast aan specifieke behoeftes van de consument).

Ingeval extreem hoog retourpercentage van een klant:

We behouden ons als winkel het recht om klanten met een extreem hoog retour-percentage hoger dan 75% over de laatste 2 jaar verdere leveringen te weigeren. Deze klanten zullen ingeval van een online bestelling geinformeerd worden dat de bestelling niet geleverd wordt en het aankoopbedrag aanstonds terugbetaald wordt.

Conformiteit en garantie:

De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Preventie Namaak: 

De ndernemer biedt te allen tijde enkel producten aan die zij aankoopt bij de originele fabrikanten en hun groothandelaars. Bij twijfel rond de echtheid van producten kan de consument meer informatie en tips vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Bij vermeden van namaak kan de consument steeds een klacht indienen via het Meldpunt https://meldpunt.belgie.be/meldpunt.”

Klachten

Schoenen Karo verklaard klachten ontvankelijk als die binnen redelijke termijn na aankoop aan ons kenbaar worden gemaakt.
Een klacht over niet conforme levering (maat niet juist, kleur niet juist) moet ons binnen de 14 dagen kenbaar gemaakt worden.
Klachten over verborgen gebreken (fabricagefouten) moeten ons binnen de 50 dagen na levering worden overgemaakt.
Schoenen Karo behoudt zich het recht om te oordelen of eventuele schade al dan niet het gevolg is van hetzij slecht fabricaat, hetzij slecht gebruik door de klant hetzij door gewone slijtage.
Schoenen Karo archiveert alle e-mail verkeer tussen beide partijen die tot de aankoop hebben geleidt. Bij eventuele geschillen gelden voor alle partijen deze conversaties als bewijs.
Klachten moeten ons per e-mail worden kenbaar gemaakt.
Het product dat voorwerp is van de klacht mag ons worden toegezonden of in de fysieke winkel tijdens de openingsuren worden aangeboden ter controle.
Ingeval een klacht als ontvankelijk wordt beschouwd betaald schoenen Karo ook eventueel gemaakte verzendkosten en retourkosten terug!

Geschillen:

Wanneer een consument een geschil heeft met een ondernemer en hem hierover reeds heeft geraadpleegd, dan heeft de consument de mogelijkheid om raad te vragen of klacht neer te leggen bij BeCommerce. www.becommerce.be

De consument kan ook steeds terecht bij het Online Dispute Resolution Platform van de Europese Commissie. Dit centraal platform behandelt klachten over overeenkomsten op afstand.

Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument is uitsluitend Belgisch recht van toepassing, voor zover het internationaal privaatrecht dit toelaat.

Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan BeCommerce.

Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen redelijke termijn aan de ondernemer heeft voorgelegd.

De ondernemer is gebonden aan deze keuze van de consument om een geschil voor te leggen aan BeCommerce.

Wanneer de ondernemer de tussenkomst aanvraagt zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, zich schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

BeCommerce doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in hun Huishoudelijk Reglement. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

Persoonsgegevens - Privacy

Schoenen Karo archiveert de gegevens van online klanten enkel voor de lopende aankoop en voor eventuele klachten nadien.
De enige gegevens die Schoenen Karo van de online klanten bijhoud zijn de e-mail conversaties die tot een aankoop hebben geleid. Verantwoordelijke voor archivering van deze mails is medezaakvoerder : Deleenheer Gino
Schoenen Karo zal deze gegevens niet gebruiken om de klant opnieuw te benaderen met marketing of reclame.
Schoenen Karo verklaart uitdrukkelijk deze gegevens ook niet over te maken aan derden.

zie ook onze privacy policy

Officiële gegevens Schoenen Karo

Statutaire naam onderneming : Verschuere Caroline.
Commerciële benaming: Karo schoenen & lederwaren
Zaakvoerders: Caroline Verschuere en Gino Deleenheer
Ondernemingsnummer : 0734.385.911
Adres : Dorp 94    9450 Denderhoutem

Klantendienst.

Men kan zich rechtstreeks wenden tot de zaakvoerders :
Caroline Verschuere  of Gino Deleenheer op het telefoonnummer: 054 32 16 63
Of mailen naar : Schoenen.Karo@pandora.be .
Men kan zich ook naar de fysieke winkel begeven tijdens de openingsuren vermeld op de website www.schoenenkaro.be  .

Opgemaakt te Denderhoutem op 24 apr. 2016

© 2024 KARO schoenen & lederwaren - BTW BE 0734.385.911 - Sitemap - Privacy policy - Cookie policy Quoted: Websites met méér
Om uw surfervaring te verbeteren maakt Schoenen Karo gebruik van cookies. Meer informatie     OK